Serviciul asistenţă socială
- evaluează situația socio-economică a preșcolarului/elevului și a familiei acestuia, identifică nevoile și resursele acesteia;
- asigură consiliere și informații privind problematica socială;
- asigură prin instrumente și activități specifice asistenței sociale prevenirea și combaterea situațiilor de risc în rândul elevilor din județ;
- elaborează planurile individualizate privind măsurile de asistență socială pentru prevenirea sau combaterea situațiilor de risc social;
- colaborează cu diverse servicii publice sau cu alte instituții cu responsabilități în domeniul protecției sociale;
- colectează datele statistice relevante pentru monitorizarea accesului la educație și menținerea copiilor în sistemul educațional obligatoriu;
- întocmește baza de date a copiilor aflați în risc de părăsire timpurie a școlii la nivelul județului;
- realizează anual raportul de studiu „Diagnoza riscului cu privire la fenomenul de părăsire timpurie a școlii în județul Hunedoara”;
- informează familiile despre rolul școlii și despre prevederile legale referitoare la participarea copiilor la educație;
- consiliază, îndrumă și informează părinții în scopul motivării și încurajării participării acestora la viața școlii și a formării competențelor educaționale și de comunicare;
- menţine o legătură permanentă cu profesorii consilieri/profesorii logopezi şcolari privind monitorizarea cazurilor sociale;
- realizează raportul studiului ”Copiii cu părinții plecați la muncă în străinătate și cei care au revenit în țară după o perioadă de ședere în străinătate alături de părinți mai mare de un an” la nivelul județului Hunedoara;
- informează beneficiarii în legătură cu oportunitățile prevăzute de lege, drepturile și obligațiile lor