2021, Program Educațional ”O saptămână fără violenţă”
Agenția Națională Antidrg, în calitate de coordonator național al politicilor publice în domeniul reducerii cererii și ofertei de droguri, prin Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Hunedoara, în parteneriet cu Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Hunedoara, implementează în perioada martie-decembrie 2020, la nivel național, Campania media națională de prevenire a consumului de noi subtanțe psihoactive ”Fii Liber!” care are ca obiectiv principal creșterea nivelului de informare, sensibilizare și conștientizare cu privire la efectele medico-psiho-sociale ale consumului de substanțe noi psihoactive, precum și dezvoltarea unor atitudini și practici de viață sănătoasă la nivelul populației generale 15-64 ani, cu accent pe populația școlară și la risc de consum de droguri.
Scurtă descriere a proiectului: Campania s-a desfăşurat în perioada ianuarie-martie 2019, având ca partener Inspectoratul Şcolar Judeţean Hunedoara. În anul şcolar 2018-2019 au participat la campanie 142 de elevi şi 46 de profesori coordonatori din 15 unităţi şcolare din judeţul Hunedoara. Campania a presupus desfăşurarea unor activităţi de prevenire a violenţei în unităţile şcolare prin intermediul unor echipe de voluntari. Fiecare echipă participantă a realizat un portofoliu, în format electronic, în care au fost descrise activităţile desfăşurate şi impactul acestora asupra grupului ţintă, astfel au fost realizate 20 portofolii.
Scopul proiectului: conştientizarea de către elevi a trăirilor afectiv-emoţionale în contextul relaţiilor interumaneScurtă descriere a proiectului:Elevii sunt invitaţi să elaboreze câte o poveste, însoţită de un desen reprezentativ, în care protagonistul explorează lumea emoţiilor şi interacţionează cu diferite sentimente personificate. Finalitatea acestui demers constă în conştientizarea de către elevi a rolului pe care îl au trăirile afective în viaţa omului, în identificarea sentimentelor şi a modului în care acestea influenţează comportamentul uman.Grupul ţintă: elevii claselor de gimnaziu (clasele V-VIII) din unităţile şcolare cu vârsta cuprinsă între 10/11-14/15 ani
Scopul proiectului: Formarea abilităţilor de viaţă la elevi pentru prevenirea traficului de fiinţe umaneScurtă descriere a proiectului:Elevii şi cadrele didactice coordonatoare participă la o sesiune de informare asupra riscurilor şi efectelor traficului de persoane realizată de către un reprezentant al Agenţiei Naţionale Împotriva Traficului de Persoane – Centrul Regional Alba Iulia. Ulterior are loc desfăşurarea campaniei de prevenire a traficului de fiinţe umane în unităţile şcolare, integral concepută şi realizată de elevi sub îndrumarea cadrelor didactice. Cele mai relevante activităţi realizate în cadrul campaniei sunt incluse în portofoliile echipelor, care sunt prezentate în cadrul Galeriei portofoliilor.
Grupul ţintă: elevii învăţământului gimnazial şi liceal din unităţile şcolare, cadre didactice
Scopul proiectului: Dezvoltarea abilităţilor de relaţionare pozitivă şi de gestionare a situaţiilor conflictuale prin implicarea activă a elevilor în activităţi de prevenire şi combatere a violenţeiScurtă descriere a proiectului:Echipele de elevi, coordonaţe de cadrele didactice, desfăşoară în unităţile şcolare o campanie de prevenire a violenţei, iar activităţile realizate, cuprinse în portofoliile echipelor, sunt prezentate în cadrul Galeriei portofoliilor.
Grupul ţintă: elevii din unităţile şcolare, cadre didactice
Scopul proiectului: Dezvoltarea competenţelor emoţionale ale preşcolarilor prin abilitarea lor de a se adapta atât la propriile emoţii cât şi la emoţiile celorlalţi
Scurtă descriere a proiectului:Cadrele didactice desfăşoară activităţi cu preşcolarii prin care aceştia identifică emoţii, diferenţiază între reacţiile emoţionale adecvate și cele neadecvate, învaţă modalităţile de gestionare a propriilor emoţii. Împreună cu copiii din grupă, cadrele didactice coordonatoare realizează câte un colaj care ilustrează cele mai importante rezultate ale activităţilor desfăşurate pe parcursul proiectului. Exemplele de bună practică care rezultă din participarea la proiect sunt cuprinse într-un volum electronic cu ISBN, reprezentând repere educative în munca cu copiii.
Grupul ţintă: preşcolarii din grupa mare din unităţile şcolare
Scopul proiectului: prevenirea comportamentelor de risc şi formarea unui stil de viaţă sănătos în rândul populaţiei şcolare prin dezvoltarea unei atitudini responsabile faţă de efectele consumului de droguri.Scurtă descriere a proiectului: Cadrele didactice împreună cu echipele de elevi desfăşoară activităţi de informare şi prevenire a consumului de droguri, în urma cărora elevii realizează lucrări de artă plastică (desen, pictură), fotografii şi afişe.
Scopul proiectului: prevenirea şi combaterea violenţei la nivel de unitate şcolară prin implicarea directă a elevilor în acţiuni de mediere a conflictelor.Scurtă descriere a proiectului: Cadrele didactice şi elevii participă la acţiuni de formare de abilităţi privind medierea de conflicte, iar ulterior, echipele de peer mediation, sub coordonarea cadrelor didactice, desfăşoară în unităţile şcolare acţiuni de intervenţie prin mediere, cu scopul de a ameliora sau a anihila conflictele apărute şi monitorizează fiecare caz de violenţă pe tot parcursul de derulare a proiectului.
Grupul ţintă: elevii învăţământului gimnazial şi liceal din unităţile şcolare, cadre didactice